muurobjecten
Drie dimensionale muurobjecten met een lijnenspel geïnspireerd op meesterlijke kunstwerken van de afgelopen eeuwen.
uit 2017 tot 2019
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

De Luizenmoeder
2019
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij De Luizenjacht van Gerard Ter Borch. Het is beschikbaar in alle kleuren van De Delftse Kleurenwaaier.

De Luizenmoeder
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij De Luizenjacht van Gerard Ter Borch. Het is bewerkt met Stuart's Semple's blackest black, het zwartste, matste verf beschikbaar.

Michiel de Ruijter
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het portret van Michiel de Ruijter. Het is bewerkt met goudkleurige metaalverf van Stuart Semple.

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het zelfportret van Rembrandt.

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het zelfportret van Rembrandt. Het is beschikbaar in alle kleuren van De Delftse Kleurenwaaier.

'het melkmeisje'
2018Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd door het schilderij 'het melkmeisje' van Delftse 17e eeuwse schilder Johannes Vermeer. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft. .

Het puttertje
2018
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Puttertje van Carel Fabritius.

Het Puttertje
2018Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Puttertje...

het straatje van Vermeer
2018Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het Straatje van Vermeer van de 17e eeuwse Delfstse schilder Johannes Vermeer. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft.

La belle ferroniere
2018
Ik zoek de essentie Oude meesterwerken zijn geniaal qua beeldaspecten als licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op La Belle Ferroniere van Leonardo Da Vinci

Straatje van Vermeer
2018
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij Straatje van Delft van Johannes Vermeer. Het is geschilderd met het matste zwart van Stuart Semple. Ook beschikbaar in andere kleuren uit De Delftse Kleurenwaaier.

Venus van Milo
2018Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op de Venus van Milo. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft.

Melkmeisje
2017
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Melkmeisje van Johannes Vermeer en bewerkt met Stuart Semple's goudkleurige verf.

Melkmeisje
2017Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Melkmeisje van Johannes Vermeer. Stuart Semple's black is gebruikt: het zwartste zwart