Drie dimensionale muurobjecten met een lijnenspel geïnspireerd op meesterlijke kunstwerken van de afgelopen eeuwen.

uit 2017 tot 2019 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

De Luizenmoeder

De Luizenmoeder

2019

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij De Luizenjacht van Gerard Ter Borch. Het is beschikbaar in alle kleuren van De Delftse Kleurenwaaier.
 

De Luizenmoeder

De Luizenmoeder

2019

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij De Luizenjacht van Gerard Ter Borch. Het is bewerkt met Stuart's Semple's blackest black, het zwartste, matste verf beschikbaar. 

Michiel de Ruijter

Michiel de Ruijter

2019

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het portret van Michiel de Ruijter. Het is bewerkt met goudkleurige metaalverf van Stuart Semple. 

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels

2019

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het  zelfportret van Rembrandt.

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels

2019

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het  zelfportret van Rembrandt. Het is beschikbaar in alle kleuren van De Delftse Kleurenwaaier. 

Het puttertje

Het puttertje

2018

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Puttertje van Carel Fabritius.
 

Het Puttertje

Het Puttertje

2018

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Puttertje...

La belle ferroniere

La belle ferroniere

2018

Ik zoek de essentie Oude meesterwerken zijn geniaal qua beeldaspecten als licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op La Belle Ferroniere van Leonardo Da Vinci
 

naar 'het melkmeisje' door Vermeer

naar 'het melkmeisje' door Vermeer

2018

Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering  en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd door het schilderij 'het melkmeisje' van Delftse 17e eeuwse schilder Johannes Vermeer. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft. .

naar het straatje van Vermeer

naar het straatje van Vermeer

2018

Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering  en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het Straatje van Vermeer van de 17e eeuwse  Delfstse schilder Johannes Vermeer. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft. 

naar Venus van Milo

naar Venus van Milo

2018

Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering  en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op de Venus van Milo. Met  Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft.

Straatje van Vermeer

Straatje van Vermeer

2018

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij Straatje van Delft van Johannes Vermeer. Het is geschilderd met het matste zwart van Stuart Semple. Ook beschikbaar in andere kleuren uit De Delftse Kleurenwaaier. 
 

Melkmeisje

Melkmeisje

2017

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Melkmeisje van Johannes Vermeer en bewerkt met Stuart Semple's goudkleurige verf. 
 

Melkmeisje

Melkmeisje

2017

Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Melkmeisje van Johannes Vermeer. Stuart Semple's black is gebruikt: het zwartste zwart