Kunstkaarten
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

De Luizenmoeder
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij De Luizenjacht van Gerard Ter Borch. Het is bewerkt met Stuart's Semple's blackest black, het zwartste, matste verf beschikbaar.

De Luizenmoeder
2019
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij De Luizenjacht van Gerard Ter Borch. Het is beschikbaar in alle kleuren van De Delftse Kleurenwaaier.

Michiel de Ruijter
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het portret van Michiel de Ruijter. Het is bewerkt met goudkleurige metaalverf van Stuart Semple.

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het zelfportret van Rembrandt. Het is beschikbaar in alle kleuren van De Delftse Kleurenwaaier.

Rembrandt's zelfportret met twee cirkels
2019Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het zelfportret van Rembrandt.

'het melkmeisje'
2018Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd door het schilderij 'het melkmeisje' van Delftse 17e eeuwse schilder Johannes Vermeer. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft. .

Het puttertje
2018
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Puttertje van Carel Fabritius.

Het Puttertje
2018Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Puttertje...

het straatje van Vermeer
2018Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het Straatje van Vermeer van de 17e eeuwse Delfstse schilder Johannes Vermeer. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft.

La belle ferroniere
2018
Ik zoek de essentie Oude meesterwerken zijn geniaal qua beeldaspecten als licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op La Belle Ferroniere van Leonardo Da Vinci

Servet Val van Ixion
2018Handgeprinte linnen-katoenen servetten met mijn geabstraheerde interpretatie van 'De Val van Ixion' van Cornelisz van Haarlem (1588)...een echt 'converstation piece' Verkrijgbaar in zwart en off-white Exlusieve servetten: omdat kunstliefhebbers ook van mooi tafelen houden

servet Vermeer Brieflezend meisje bij het venster
2018Handgeprinte linnen-katoenen servetten met mijn geabstraheerde interpretatie van 'Brieflezend meisje bij het venster ' van Johannes Vermeer (1658) Net als het schilderij, zijn de servetten gemaakt in Delft..een echt 'converstation piece' Verkrijgbaar in zwart en off-white. Prijs 35,- euro per 2 stuks Exclusieve servetten: omdat kunstliefhebbers ook van mooi tafelen houden.

Straatje van Vermeer
2018
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geïnspireerd op het schilderij Straatje van Delft van Johannes Vermeer. Het is geschilderd met het matste zwart van Stuart Semple. Ook beschikbaar in andere kleuren uit De Delftse Kleurenwaaier.

Venus van Milo
2018Ik werk met lijnen. Oude meesterwerken zitten geniaal in elkaar qua beeldaspecten zoals licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op de Venus van Milo. Met Hella Jongerius deel ik de mening dat we ons moeten hoeden tegen kleurvervlakking. Derhalve zijn de kleuren van mijn muurobjecten gekozen uit de Delftse kleurenwaaier, gebaseerd op onder andere oude schilderijen van de stad Delft.

Erasmus
2017Oude meesterwerken zijn als familie: ik krijg een warm gevoel van herkenning. Ik probeer deze meesterwerken tot hun essentie terug te brengen. Dit kunstobject bestaat enkel uit het lijnenspel. Dit werk komt in elke omgeving, tegen elke muur, tegen elke achtergrond tot zijn recht.

hanger Dame en dienstbode
2017The reunion with old masters is like meeting old friends, even after years it is a nice and warm reunion. With black lines I try to capture their essence. The result is this serie plexiglass jewelry-line inspired by famous paintings of old masters. This pendant is inspired by the famous painting Mistress and Maid by Johannes Vermeer (1666)

hanger Erasmus
2017The reunion with old masters is like meeting old friends, even after years it is a nice and warm reunion. With black lines I try to capture their essence. The result is this serie plexiglass jewelry-line inspired by famous paintings of old masters. This pendant is inspired by the portrait of Desiderius Erasmus by Lucas Cranach the Elder (1466-1536) . The original is to be seen in museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam in Holland.

hanger Fall of Ixion
2017The reunion with old masters is like meeting old friends, even after years it is a nice and warm reunion. With black lines I try to capture their essence. The result is this serie plexiglass jewelry-line inspired by famous paintings of old masters. This pendant is inspired by Fall of Ixion by Cornelis Cornelisz van Haarlem (1588) . The original is to be seen in museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam in Holland.

hanger Onderbreking van de muziek
2017The reunion with old masters is like meeting old friends, even after years it is a nice and warm reunion. With black lines I try to capture their essence. The result is this serie plexiglass jewelry-line inspired by famous paintings of old masters. This pendant is inspired by the famous painting Girl interrupted at her Music by Johannes Vermeer.

harige hondentas
2017Deze hond is lekker zacht kan gewoon geaaid worden! De tas is van 100% ecologisch katoen, gemaakt zonder kinderarbeid en goede werkomstandigheden.

kattentas
2017Deze lieve nieuwsgierige poes is aaibaar want gemaakt van een fluweelachtige stof. Het silhouet is handgesneden en de tas is voorzien van mijn persoonlijke label.De tasopening heeft een drukknoop je spulletjes veilig zijn. De ecologische canvastas is 100% katoen, 40 x 38 cm groot en gefabriceerd zonder kinderarbeid en goede arbeidsomstandigheden in India.

koala beertas
2017This lovely koala bear has a literally soft touch! This 100 % child-labour free, organic cotton/canvas tote bag comes with a furry koala bear.

koala beer tas
2017This lovely has a literally soft touch! This 100 % child-labour free, organic cotton/canvas tote bag comes with a furry koala bear.

Melkmeisje
2017Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Melkmeisje van Johannes Vermeer. Stuart Semple's black is gebruikt: het zwartste zwart

Melkmeisje
2017
Ik zoek de essentie. Oude meesterwerken zijn geniaal qua licht, kleur, compositie, lijnvoering en zijn gegrift in ons collectieve geheugen. In deze serie onderzoek ik wat de noodzakelijke lijnen zijn voor de herkenning van meesterwerken. Dit werk is geinspireerd op het schilderij Het Melkmeisje van Johannes Vermeer en bewerkt met Stuart Semple's goudkleurige verf.

silhouet hond
2017This furry dog loves to be touched! He comes with a 100 % organic, child labourfree canvas tote bag. The dog wants to be ironed inside out.

hanger Meisje met de Parel
2016Het weerzien met oude meesters is als een ontmoeting met oude vrienden: zelfs na jaren is het fijne, warme en aangenaam. Met zwarte lijnen probeer ik de essentie van onze oude Nederlandse meesterwerken te vangen. Het resultaat is deze serie plexiglass sieraden geïnspireerd op de Delftse meester-schilder Johannes Vermeer.

hanger Melkmeid
2016Het weerzien met oude meesters is als een weerzien met oude vrienden: zelfs na jaren is het een fijne en warme ontmoeting. Met zwarte lijnen probeer ik de essentie van onze meesterwerken te vangen. Het resultaat is deze plexiglass sieraden geïnspireerd op de meesterwerken van de 17e eeuwse Delftse schilder Johannes Vermeer.

Obama's onderonsje
2016Obama heeft een onderonsje

oorbellen Melkmeid
2016Het weerzien met oude meesters is als en weerzien met oude vrienden: zelfs na jaren is het een fijn en warm weerzien. Met zwarte lijnen probeer ik hun essentie te vangen. Het resultaat is deze plexiglass sieraden geïnspireerd op de Delfts meester-schilder Johannes Vermeer.

Oprah Winfrey
2016Koningin van de televisie

Queen Elisabeth meets Jolie
2014Angela Merkel ontmoet Angelina Jolie

Queen Elisabeth meets Mandela
2014koningin Elisabeth ontmoet Mandela

Queen Elisabeth meets Merkel
2014Koningin ontmoet Merkel